Ştiri

Suntem conștienți de responsabilitatea care urmează demersului inițial de înființare a comunității România 100. Astfel, am formulat câțiva pași de urmat ai Platformei, metodele de lucru dar și un calendar pentru interacțiunea cu voi. 

Ne dorim să punem în valoare cât mai bine energiile generate de această mobilizare și vrem ca această Platformă să devină în primul rând o comunitate importantă. Din acest concept vom declina două tipuri de activități: organizarea unor comunități tematice și inițierea dezvoltării unor comunități teritoriale 

Comunitățile tematice ale Platformei România 100: Justiție, Bună guvernare, Economie și antreprenoriat, Politici sociale, Educație, Sănătate, România în UE, România digitală, Agricultură și dezvoltare rurală,  Mediu și dezvoltare durabilă, Relații externe, Diaspora, Politici energetice, Transport și infrastructură, Cultură, patrimoniu și turism
Vă mulțumim pentru entuziasmul cu care răspundeți chemării noastre, vă mulțumim pentru miile de mesaje, pentru ideile inspirate și propunerile pe care le trimiteți, pentru energia pe care o aduceți, fiecare dintre voi. Este energia schimbării. Este conștiința că, împreună, mai mulți, mai hotărâți, schimbăm România. În bine!   
     
Răspunsul fostului ministru al Energiei, Victor Grigorescu, în legătură cu afirmația domnului Cătălin Nechifor, deputat PSD de Suceava, prin care acesta insinuează că ridicarea vizelor pentru Canada a fost rezultatul unui ”troc” prin care se urmărea închiderea exploatării de la Crucea.

Dacian Cioloş şi echipa lui vă invită să vă alăturaţi Platformei România 100

Inițiatorii Platformei România 100, între care nouă miniştri, secretari şi consilieri de stat din fostul guvern tehnocrat, dar şi oameni de afaceri şi specialişti în politici publice, lansează astăzi înscrierile în Platforma România 100 – o mişcare cetăţenească, deschisă, activă, care are ca obiective transformarea mediului civic şi politic românesc şi atingerea adevăratului potenţial de dezvoltare a României.

Afirmațiile doamnei ministru Birchall arată încă o dată cum actualul Guvern își scuză întârzierile în adoptarea unor măsuri prin apel la o presupusă ”grea moștenire” pe care ar fi preluat-o de la fostul Guvern.
Declarația doamnei ministru prin care afirmă că ”din păcate, fostul Executiv a bătut pasul pe loc, nu și-a făcut temele la momentul potrivit, iar noi suntem puși în situația de a recupera întârzierile cauzate de Guvernul anterior”  este o modalitate prin care caută vinovați ca un leit-motiv al actualului guvern, chiar daca au trecut deja aproape patru luni de la instalarea guvernului actual.
Datele oficiale publicate de Institutul European de statistică Eurostat confirmă rezultatul bugetar prudent realizat de Guvernul României în 2016, care a încheiat exercițiul financiar cu un deficit de 3%, potrivit metodologiei europene de raportare (ESA), la limita pragului impus de regulile europene de prudențialitate.
Rezultatul bugetar prudent al României din 2016 este întărit de raportul oficial al ministerului Finanțelor Publice care ia în calcul cheltuielile realizate efectiv în cursul anului (metodologia ”cash”) și care din această perspectivă consemnează un deficit de 2,41%, mai mic chiar decât ținta asumată de 2,8%.

Referitor la afirmațiile domnului Victor Ponta cu privire la viitorul României în UE (https://www.facebook.com/victor.ponta/posts/1431977266842156)

Platforma Romania 100 face următoarele precizări privind apartenența la zona Euro, apartenența la spațiul Schengen, politicile privind imigrația, disciplina fiscal bugetară, drepturi și beneficii sociale, apartenența la nucleul dur al Uniunii Europene.

Exprimăm încă o dată aprecierea noastră pentru activitatea Comisiilor reunite de buget, finanțe și bănci din Parlamentul României și considerăm legitim demersul parlamentar de verificare a activității Guvernului României.

Însă, analizând conținutul si concluziile cuprinse în Raportul final, considerăm ca acesta nu reflectă in totalitate obiectivul declarat initial de clarificare a unor aspecte tehnice legate de execuția bugetară.

În urma mai multor afirmații fără temei apărute în spațiul public, legate de execuția bugetară a anului 2016, fostul Prim-ministru Dacian Cioloș și foștii membri și consilieri de specialitate ai Guvernului au formulat unele răspunsuri la cele mai frecvente întrebări privind modul în care au fost gestionate veniturile și cheltuielile bugetare în timpul mandatului.