Ştiri

Modul în care Guvernul PSD-ALDE alege să facă politica fiscală în România este superficial și anti-business, iar cel mai recent experiment, trecerea contribuțiilor sociale în totalitate la angajat, este lipsit de un proces firesc de consultare publică cu mediul de afaceri și este imposibil de implementat din punct de vedere legal , nefiind, de fapt, o masură aplicată în niciun stat al Uniunii Europene.

Ministrul Apelor și Pădurilor, Doina Pană, a acuzat în mod calomnios guvernarea Cioloș că a acordat ilegal un contract după ce Platforma România 100 a atras atenția că Guvernul PSD-ALDE plănuiește închiderea platformei ”Inspectorul Pădurilor” și, pe cale de consecință, limitarea accesului public la sistemele de monitorizare și control în timp real a tăierilor și transportului de materiale lemnoase.

Platforma România 100 solicită explicații publice complete și cere transparență conducerii ANAF cu privire la inițierea acțiunilor de control la sediile Rise Project și Hotnews cu puțin timp înainte ca redacțiile acestor publicații să publice investigații referitoare la practicile companiei TEL DRUM și la relațiile acesteia cu Liviu Dragnea. 

De asemenea, Platforma Romania 100 solicită transparentizarea cadrului legal privind acțiunile la purtător nenominale 

Platforma România 100 susține organizațiile neguvernamentale care atrag atenția asupra gravității modificării legii 448 printr-o Ordonanță de Urgență aflată pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de azi. Modificările din această OUG care nu a fost dezbătută cu partenerii sociali pot genera posibila închidere a Unităților Protejate și trimiterea în șomaj a 2000 de persoane cu dizabilități.
Alegerea de a achiziționa acțiunile ELCEN de către Primăria Capitalei nu rezolvă în nici un fel problema termoficării, creează un mamut economic aproape imposibil de gestionat de o instituție cum e PMB și riscă să transforme un entuziasm nejustificat într-o situație de incertitudine pentru  aprovizionarea cu agent termic a celui mai mare oraș din România.
Decizia Curții Constituționale de a introduce condiții suplimentare pentru publicarea opiniilor concurente sau separate în Monitorul Oficial reprezintă un precedent periculos care slăbește democrația constituțională din România, prin afectarea statutului independent al judecătorului Curții Constituționale.
Platforma România 100 consideră decizia ministrului Pavel Năstase nejustificată, lipsită de transparență și menită să pună sub semnul întrebării întreaga activitate a CNATDCU. Atragem atenția că decizia poate avea efecte ireversibile asupra mediului universitar românesc, punând în pericol toate eforturile de recredibilizare a cercetării academice și, implicit, de creștere a calității educației universitare.

Legea votată azi în Parlament și susținută de Guvern este neunitară, inechitabilă, iresponsabilă, fără fundamentare adecvată, nepredictibilă și înșeală așteptările a peste un milion de salariați din sistemul public.

Actuala coaliție majoritară PSD-ALDE a venit cu o soluție care nu rezolvă problemele ci le agravează prin creșteri procentuale menite să mărească inechitatea, sporuri discriminatorii și iresponsabilitate în cheltuirea banilor publici.

Echipa Platformei România100 mulțumește tuturor voluntarilor care și-au depus candidatura pentru a se implica în una sau mai multe dintre cele 15 comunități tematice în jurul cărora se vor concentra proiectele noastre. Am primit peste 7.000 de CV-uri până la finalul lunii mai iar înscrierile sunt deschise în continuare.

Coaliția majoritară PSD - ALDE acționează tot mai clar - direct sau prin interpuși - pentru deteriorarea gravă a condiției magistratului în România.  Magistrații sunt percepuți de actuala putere ca o piedică serioasă în calea ofensivei de capturare a statului. 

Ceea ce deranjează actuala putere este că un magistrat are un nivel de independență profesională care îî face mai puțin vulnerabil in fata decidenților politici sau a presiunii politice, atunci când este cazul. 
Suntem conștienți de responsabilitatea care urmează demersului inițial de înființare a comunității România 100. Astfel, am formulat câțiva pași de urmat ai Platformei, metodele de lucru dar și un calendar pentru interacțiunea cu voi. 

Ne dorim să punem în valoare cât mai bine energiile generate de această mobilizare și vrem ca această Platformă să devină în primul rând o comunitate importantă. Din acest concept vom declina două tipuri de activități: organizarea unor comunități tematice și inițierea dezvoltării unor comunități teritoriale 

Comunitățile tematice ale Platformei România 100: Justiție, Bună guvernare, Economie și antreprenoriat, Politici sociale, Educație, Sănătate, România în UE, România digitală, Agricultură și dezvoltare rurală,  Mediu și dezvoltare durabilă, Relații externe, Diaspora, Politici energetice, Transport și infrastructură, Cultură, patrimoniu și turism
Vă mulțumim pentru entuziasmul cu care răspundeți chemării noastre, vă mulțumim pentru miile de mesaje, pentru ideile inspirate și propunerile pe care le trimiteți, pentru energia pe care o aduceți, fiecare dintre voi. Este energia schimbării. Este conștiința că, împreună, mai mulți, mai hotărâți, schimbăm România. În bine!   
     
Răspunsul fostului ministru al Energiei, Victor Grigorescu, în legătură cu afirmația domnului Cătălin Nechifor, deputat PSD de Suceava, prin care acesta insinuează că ridicarea vizelor pentru Canada a fost rezultatul unui ”troc” prin care se urmărea închiderea exploatării de la Crucea.

Dacian Cioloş şi echipa lui vă invită să vă alăturaţi Platformei România 100

Inițiatorii Platformei România 100, între care nouă miniştri, secretari şi consilieri de stat din fostul guvern tehnocrat, dar şi oameni de afaceri şi specialişti în politici publice, lansează astăzi înscrierile în Platforma România 100 – o mişcare cetăţenească, deschisă, activă, care are ca obiective transformarea mediului civic şi politic românesc şi atingerea adevăratului potenţial de dezvoltare a României.

Afirmațiile doamnei ministru Birchall arată încă o dată cum actualul Guvern își scuză întârzierile în adoptarea unor măsuri prin apel la o presupusă ”grea moștenire” pe care ar fi preluat-o de la fostul Guvern.
Declarația doamnei ministru prin care afirmă că ”din păcate, fostul Executiv a bătut pasul pe loc, nu și-a făcut temele la momentul potrivit, iar noi suntem puși în situația de a recupera întârzierile cauzate de Guvernul anterior”  este o modalitate prin care caută vinovați ca un leit-motiv al actualului guvern, chiar daca au trecut deja aproape patru luni de la instalarea guvernului actual.
Datele oficiale publicate de Institutul European de statistică Eurostat confirmă rezultatul bugetar prudent realizat de Guvernul României în 2016, care a încheiat exercițiul financiar cu un deficit de 3%, potrivit metodologiei europene de raportare (ESA), la limita pragului impus de regulile europene de prudențialitate.
Rezultatul bugetar prudent al României din 2016 este întărit de raportul oficial al ministerului Finanțelor Publice care ia în calcul cheltuielile realizate efectiv în cursul anului (metodologia ”cash”) și care din această perspectivă consemnează un deficit de 2,41%, mai mic chiar decât ținta asumată de 2,8%.

Referitor la afirmațiile domnului Victor Ponta cu privire la viitorul României în UE (https://www.facebook.com/victor.ponta/posts/1431977266842156)

Platforma Romania 100 face următoarele precizări privind apartenența la zona Euro, apartenența la spațiul Schengen, politicile privind imigrația, disciplina fiscal bugetară, drepturi și beneficii sociale, apartenența la nucleul dur al Uniunii Europene.

Exprimăm încă o dată aprecierea noastră pentru activitatea Comisiilor reunite de buget, finanțe și bănci din Parlamentul României și considerăm legitim demersul parlamentar de verificare a activității Guvernului României.

Însă, analizând conținutul si concluziile cuprinse în Raportul final, considerăm ca acesta nu reflectă in totalitate obiectivul declarat initial de clarificare a unor aspecte tehnice legate de execuția bugetară.

În urma mai multor afirmații fără temei apărute în spațiul public, legate de execuția bugetară a anului 2016, fostul Prim-ministru Dacian Cioloș și foștii membri și consilieri de specialitate ai Guvernului au formulat unele răspunsuri la cele mai frecvente întrebări privind modul în care au fost gestionate veniturile și cheltuielile bugetare în timpul mandatului.